Martin Uhlíř

Navigace Navigon - ukázková arogance vůči zákazníkům

14. 11. 2011 23:01:12
Rozhodl jsem se zde popsat svoji negativní zkušenost s navigací Navigon, respektive ne s navigací samotnou (s tou jsem byl spokojený), ale s průběhem reklamace. Dozvěděl jsem se, že pravděpodobně neumím správně zastrkávat konektor napájecího kabelu (vada byla totiž klasifikována jako mechanická, na kterou se nevztahuje záruka) a za opravu byla požadována vyšší (!) částka než byla pořizovací cena přístroje cena přístroje. A to nebylo vše...
Navigace Navigon 2410 je vlevo, vpravo je ukázka kuriozně řešeného konektoru, který se často stává zdrojem problémů.
Navigace Navigon 2410 je vlevo, vpravo je ukázka kuriozně řešeného konektoru, který se často stává zdrojem problémů.

Pokusím se celou anabázi přiblížit krátce bez zbytečné omáčky. Na úvod je třeba poznamenat, že NAVIGON je německá značka a že zboží není servisováno v ČR, ale je zasíláno do Německa a veškerá komunikace pak probíhá po e-mailu.

19.7.2010 - přes e-shop ElectroMedia zakoupena navigace NAVIGON 2410 za 3183,- vč. DPH. Nelze si nevšimnout zvláštně řešeného konektoru ve tvaru písmena "L" (viz foto), který je zalomený směrem dozadu za zadní část přístroje, což, když když se vezme v úvahu, že zdroj nabíjení je dole vpředu, logicky vytváří pnutí na vnitřní část konektoru.

06/2011 - přístroj poprvé v servisu, diagnostikovaná závada: vadný napájecí kabel, dodání nového kabelu trvá několik týdnů(!). Zajímavé, nově dodaný konektor je již rovný.

10/2011 - přístroj podruhé v servisu, diagnostikovaná závada: mechanické poškození USB konektoru, cena opravy: 124,95 EUR(!) = 3216 Kč ... což je o 33 Kč více než byla kupní cena nového přístroje! Není divu, že komunikace se servisem NAVIGON probíhá výhradně přes mail, pochybuji, že by si dovolili toto zákazníkovi říci tváří v tvář. E-mail, zdá se, snese mnohé.

11/2011 - jako alternativu místo opravy nabídli prodej lepšího modelu Navigon 70 Premium za "zvýhodněných" 169,36 EUR(!) = 4359 Kč ... což je přesně o 461 Kč více než za kolik je možné tento přístroj koupit na jednom z českých e-shopů.

Pokud s placenou opravou přístroje nesouhlasíte, máte samozřejmě právo si jej nechat vrátit neopravený, ovšem až po zaplacení částky 47,60 EUR(!) = 1226 Kč (poštovné 15 EUR, práce 25EUR, DPH 7,6 EUR). Pokud byste čekali, že Vás na tuto eventualitu české zastoupení společnost ElectroMedia s.r.o. při příjmu zboží do opravy předem upozorní, mýlili byste se.

Úsek "nejvtipnějších" částí dopisu z Německa


P.S. 18.11.2011 - Dnes jsem obdržel z Navigonu vstřícný e-mail, ve kterém mne informují o tom, že jako snahu o zadostiučinění mi zasílají nový a vyšší model navigace Navigon 40 Premium. Děkuji jim za pozitivní vyřešení celé záležitosti.

Martin Uhlir | Vytvořte si vlastní štítek
Autor: Martin Uhlíř | karma: 16.34 | přečteno: 6099 ×
Poslední články autora